Pengikut

Sabtu, 14 April 2012

Kenapa Mahasiswa Lesu-Mandomisme


  • Tindakan kerajaan yang mencantas segala anasir gerakan mahasiswa yang digelar sebagi "tangan-tangan pembangkang" di dalam kampus telah meyebabkan gerakan mahasiswa menjadi mandom.
  • Kekusutan ini bertambah nyata bila mana blok yang digelar 'kelompok aspirasi kerajaan' gagal memainkan peranan besar terhadap isu-isu yang bermain disekitar mereka atas alasan bahawa isu kemasyarakatan ynag ada bukan tanggungjawab mereka.
  • Tanggungjawab mereka sebagai pelajar untuk belajar dan lulus exam lebih banyak disuntik berbanding agenda nasional yang lebih merakyatkan mahasiswa.
  • Keselesaan yang dinikmati melalui program-program indoktrinasi BTN, Ziarah ke putrajaya, kediaman di kolej, pinjaman PTPTN dan sebagainya telah melalaikan pemimpin mahasiswa yang sedia ada.
  • Pujukan masa yang memaksa mereka untuk menumpukan kepada dunia kuliah dan buku-buku akademik semata telah mematikan langkah juang mereka.

Mahasiswa adalah element SEDAR dalam masyarakat,sentiasa CONCERN denyut nadi masyarakat,mahasiswa mesti belajar MEMPERTAHANKAN HAK mereka dan mahasiswa perlu ada MARUAH, jangan mudah diperbodohkan,Kenapa perlu TAKUT jika berada di pihak yang BENAR.




                            "Kerana Mahasiswa Juru bicara masyarakat."




    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan